SELAMAT DATANG KE BLOG <<(@_~)--hidup hanya sekali>>

Nuffnang

Friday, December 25, 2009

luahan rasa

25-12-2009

em aku sndiri pn xtau knp aku nk luah dlm blog nie....dh lme sgt xupdate blog...byk bnde yg nk dikongsikan n diciterkn tapi xberkesempatan jer...


arinie aku btul2 tertekan n tension...aku lalui keadaan ini dlm beberapa ari dh...bermula awl minggu nie...ari ahad yg sepatutnya offday tapi kne kerja...mmg tuntutan kerja aku ini memerlukan utk kerja lebih masa kire kne wt overtime la...tiap2 bln aku mghadapi keadaan yg mcm nie...tpi utk kali nie, aku rse cam dh xlarat dgn sume nie...keesokkannya ari isnin 2 yg mne opis aku nie stiap ari isnin akan ada briefing utk sume staff opis n pekerja yard...PM sarku bercerita serba sedikit mgenai meeting antara dia ngn org esso n epmi...butiran cerita itu aku xboleh nk bcerita scre lanjut...akan tetapi ble aku mdengar pe PM bgth 2 wt aku rse tertekan sedikit...jdi mkin byk kerja invoicing department utk bhgn claim...plk 2 skrg esso n ME memperkenalkn sistem baru mgantikan sistem ctms iaitu sistem IPES yg mana bgi aku mkin myusahkn ktaorg di invoicing department...aku sendiri hye smpat study ckit2 psl sistem baru nie...aku jdi pening n tension dgn kerja yg berlambak yg ada due date nie yg mne kne submit ari isnin nie...bgi aku mmg xsmpat nk siap...2fail kne key in...klu diikutkan planning bos aku nk submit invois lps submit IPES tapi last minute brtukar planning yg mbuatkan aku n kzuha jdi xkeruan utk wt kerja...dh la department yg len2 cikit2 cri ktaorg nk tye itu ini...nk minta tlg itu ini...pe yg ktaorg blh tlg akn tlg tapi klu ktaorg xtlg diaorg pk len kt ktaorg...ktaorg mmg kesuntukan masa utk sistem nie...dh brapa mlm aku blik lwt mlm...arini pn kne kerja...org len bercuti...ksihatan aku pn xbrapa sihat...dh demam brapa ari...dgn muka jdi merah cm terbakar...dgn kpale pening...bpusing2...ntah pe yg aku key in data nie...family aku terutamanya emk cm xpuasati aku bkerja cmni...dia msih xfhm situasi kerja aku ini...arini aku ada terasa dgn dia...dia pk aku bkn pg kerja...emk,nurul pn bkn ske sgt nk kerja lebih tpi terpaksa..dh la bos amik cuti...ank buah terkial2 wt kerja...(emk,nurul minta maaf)...aku lebih ske amik sikap mendiamkan diri...aku sedar minggu nie je aku tlalu jrg dpt berbual dgn emk abh tokwan n adik2...yelh blik lwt mlm drive sorg2 blik kerja...asl aku smpai umh, org len dh tido...time aku bgn tido waktu pagi...adik2 tido lagi...emk sibuk wt kerja dia...pe yg blaku kt umh pn aku xtau cerita..xpalh pasni aku kne jgk amik cuti utk lari dari sume kerja nie...nk berhenti kerja pk byk kali...kerja dh la ssh nk dpt...huhu...i'm deeply in pressurized...what should i does?