SELAMAT DATANG KE BLOG <<(@_~)--hidup hanya sekali>>

Nuffnang

Wednesday, May 26, 2010

pesanan utk peserta contest Friendship forever_zati

bagi peserta yg join contest zati:

penyertaan dikira terima jika zati tinggalkan komen di entry anda k!!!!

masih ada lagi entry yg belum zati terjah....harap bersabar k...

kesulitan amat dikesali....

Buat Pn.Alyani:-

zati tau penyertaan kak lia sekadar utk bagi sokongan....jadi kak lia sanggup ke nk jadi juri yg ke4???hihi.....

Update senarai peserta contest Friendship forever_zati


1)Aarin
2)MamaLyna
3)anin
8)nia

Friday, May 21, 2010

Sorry...Sorry...Keputusan contest ditunda....

Zati nk minta maaf sgt2...cz blum wat keputusan utk Contest Frienship_forever zati...
2minggu nie trlalu bzy....yg jdi juri utk contest nie pn bzy....blog pn dh bhabuk dlm sminggu lebih..hadiah awal2 lgi dh disediakn....cume pemenang belum dipilih....pepn keputusan akan kuar dlm seminggu lebih lgi...harap maafkn zati yer...

Tuesday, May 11, 2010

Sambut Hari Ibu...


Selamat Hari Ibu.....
Sempena hari ibu, sbb xtau nk bagi pe kt emak....
bawak dia pergi makan kt Kedai Terapung atas air....
2pn asal2 bwk dia ke bank...dia ada urusan ckit...
sy bgi alasan nk ke opis ada brg ttinggal pdhl xpn....
sggh la ke kedai mkn nie....lokasi di Taman Nyamuk sblm jmbatn Bukit Kuang

wajah manis emak saya....hihi...

sebenarnya sy bwk dia dtg sni sbb bru2 nie dia ada ckp2 dh lme xmkn chicken chop

tgk la pic tue dh tersenyum lebar sbb mknan yg dia idamkn tue dh ada dpn mata...hehe

selain emak, saya bawak jugak adik saya yg ke2...iaitu ema
sblm nie pernah dtg sni dgn dia...konon2 dia nk blanja time tue....
tapi xbkesempatan nk mkn chicken chop disbbkn mslh2 yg xleh dielakkn(nnti buruk plk nama tauke kedai nie...psl servis je)...
bwk la dia kali nie...sbb dia pn kempunan nk mkn chicken chop
lgpn nanti dia nk g smbung blaja...

saya cmne plk???em sy sendiri pn mgidam nk mkn chicken chop...
xpuashati ari tue xdpt mkn...
posing2 dulu sblm mkanan sy n ema smpai....
mknan utk emak dh smpai dulu...

nie la air n makanan yg kitaorg order...3set air corrut susu & chicken chop....
akhirnya puashati dpt mkn mknan yg diidamkn...huhu....
boleh habiskn makanan dgn cepat walaupn sblm tue dh mkn nasi lauk tomyam kt umh...huahua

kuat mkn dh skrg nie bile dh stat ada selera mkn
i love u emak!!!!!!
saya tau emak terperanjat saya bwk dia kesini....

nie antara pemandangan di kedai mkn terapung nie....

sori pic krg memuaskn....nk msuk ke kedai nie kne lalu ikut jmbatn....

mse mkn terasa kedai bergoyang....

yelh kedai atas air.... yg xbiasa mybe akan gabra...

byk kali mkn kt sni sbb masakan dia best...lokasi n pemandangan pn ok...



Sunday, May 9, 2010

Montelnya dia....


eh eh apsal paling ke belakang plk nie....ish org nk gmbr dia nie....

aucakkk!!!haa ini la dia si montel...hihi....
malu2 time amik gambar nie...
siapa dia sebenarnya???


dia nie anak kepada bos zati.....anak yg ke2...

geram tgk pp dia tue...bru berusia 1thun lebih...

zati ada try dukung dia tpi xlarat....sbb berat...


haa...nie la dia bos zati merangkap ayah pd budak td....
anak dia td mmg sebijik ikut muke dia...





CONTEST MAI SECAWAN!


dateline : 10-05-2010
jom sama2 join:-KLIK DISINI
Khasiat Kopi Radix:

Menghilangkan Sakit Sendi dan Sakit Pinggang
Penyakit arthritis dan rheumatism terjadi hasil daripada peradangan yang berpunca dari ketidak seimbangan suhu. Kesannya mewujudkan kelebihan asid seperti asid urik yang menyebabkan ghout. Kopi Radix akan bertindak secara diuretik (memperbanyakkan kencing) dengan melakukan pengimbangan suhu dan asid. Terdapat testimoni yang banyak yang menceritakan kelebihan penggunaan Radix yang dapat menghilangkan sakit pinggang dan lutut.


Demam Panas

Minuman Kopi Radix akan menghilangkan rasa hendak demam jika diambil pada peringkat awal kerana bahan yang terdapat dalam Radix akan meningkatkan sistem imuniti untuk membunuh kuman yang menyerang tubuh. Tindakan bioflavonoid akan meningkatkan lagi aktiviti sel-sel imuniti dengan mempercepatkan pergerakan ke tempat serangan. Minuman Kopi Radix akan menyebabkan seseorang itu kencing dengan banyak, berpeluh dan terasa dahaga. Kesan dahaga ini membuatkan seseorang pesakit itu banyak minum air di mana suhu tubuh akan kembali stabil.

Ketumbuhan

Bahan yang dikenali sebagai quassinoid yang terdapat dalam Radix merupakan bahan anti tumor yang boleh menghilangkan ketumbuhan di otak. Ini diperkuatkan lagi oleh kajian Dr. Azizah Hamid daripada Universiti Putra Malaysia (UPM) pada tahun 2000. Dalam kes yang sebenar, HPA mempunyai rekod menyembuhkan ketumbuhan di otak setelah pesakit diberikan Radix bersama Omega3 dan Spirulina.

Radix Untuk Kaum Wanita

Radix mempunyai bahan antioksidan yang boleh memerangkapkan radikal bebas yang menyebabkan pelbagai penyakit. Bagi wanita yang menghadapi masalah keputihan, lelehan cecair ini dapat dihilangkan dengan hanya meminum Kopi Radix, begitu juga dengan senggugut. Kopi Radix mempunyai kesan detoksifikasi yang boleh mengeluarkan keracunan di hati dan membetulkan perjalanan darah. Bagi wanita yang menopouse, mereka memerlukan pytoestrogen dan kalsium untuk tulangnya dan ini boleh didapati dalam Kopi Radix.

Kopi Radix Untuk Pesakit Kencing manis dan Darah Tinggi

Radix juga mengandungi betasitosterol dan stigmasterol yang bertindak sebagai hipoglisemik (menurunkan paras glukos). Kekuatan gandaan diuretik menjadikan Kopi Radix juga boleh digunakan untuk merawat hipertensi.

Kopi Radix Untuk Tenaga

Kesan afrodisiak meningkatkan tenaga kelakian dan baik jika disinergikan bersama Omega3. Bagaimana ini berlaku? Satu kajian yang dilakukan di Universiti Malaya (UM) menunjukkan bahawa tikus putih yang diberikan Radix menunjukkan penambahan 480% hormon jantan manakala tikus betina pula melahirkan anak jantan lebih daripada anak betina dengan nisbah 3:1.

Kopi Radix mengandungi 7 herba pilihan :

Tongkat Ali (AFRODISIAK/ANTIOKSIDAN).
Pokok Mata Pelanduk (DIURETIK).
Pokok Teja Lawang (KARMINATIF).
Pokok Tebu Gajah (ANTIDOT).
Pokok Mengkudu Hutan (LAXATIF).
Halban (IMUNITI).
Larak Hutan (KARDIOTONIK).

contest SENYUMAN PALING MENAWAN~


Dianjurkan oleh miss chentazetty
Jom sama-sama join :- KLIK DISINI


Pic nie yg dipertaruhkan oleh zati...
Biarlh xmenawan pn...hihi...
suke senyum sbb senyum itu kn sedekah...
klu kite senyum org nampak kite hepi walaupn xhepi...
klu kite senyum sejuk mata org len memandang...

Jom serlahkan senyuman anda :

Tag : Selamat Hari Ibu

Tag nie zati amik dari Flizz_lya
Letakkan gambar anda bersama ibu anda. Tak kesah candid atau pose :-

Ceritakan apa yang berlaku dalam gambar ni :

1st sy nk bgth yg sy amat sygkn emak sy sepenuh hati...

Gambar nie diamik ketika saat2 menunggu nama sy dipanggil utk berjumpa doktor pakar....

pic nie diamik pada 28 April 2010....kalau diperhatikan betul2 muka sy cm lesu n pucat...

ini kali ke-2 sy berjumpa doktor pakar disebabkn penyakit sy

yg melibatkn telinga,tgkak n mulut...disebabkn penyakit nie juga berat badan sy makin turun...

Pada asalnya sy juz ajak abah je temankn sy ke hospital tapi emak sy yg sememangnya sy kenal

sikap prihatinnya nk ikut jgk...rela amik cuti xg keje utk temankan sy...

dh byk kali dia amik cuti semata2 utk anak dia...

yg paling sy ingt...klu sy posa ganti mesti dia akan masak masakan kegemaran sy...

walaupn sy xmengharapkn emk sy wt cm tue....dulu sy ke tempat dgn bawak moto...

1st day bwk moto bru je smpai opis dh tye dh smpai belum...mmg dia take care kt anak2 dia...

walaupn kdg2 sy jdi naik rimas....minta maaf ye emak...

tapi terharu dgn sikap prihatin dia

emak byk jgk berkorban utk membesarkn anak2nyer...yelh anak2 dia nakal2...

nk2 adik2 sy yg lelaki....dulu kehidupan kami kire susah jgk...

emak la yg tolong abah dgn wt pelbagai keje....utk tlg abah sara kami 1 keluarga

emak juga punyai minat yg sme dgn sy...iaitu ske bergambar...

emak sy jgk walaupn kdgkala dia nampak garang tapi hati dia baik,cpt sensitif....

(yelh anak bongsu kn)mudah rse kasihan...mudah menangis...mudah beri pertolongan...

n byk la mengenai emk sy...

apapn sy rse bersyukur n bertuah punyai emak yg byk pengorbanan yg dilakukan utk kami

juga begitu amik berat mngenai anak2nyer...

SELAMAT HARI IBU...

Kasih syg seorg ibu tiada tolok bandingnya....syurga dibawah tapak kaki ibu...

Tag 5 orang (kalau nak banyak pun boleh) :

Sebolehnya saya nak semua kawan2 yang ada dlm bloglist & datang kesini buat TAG ni sempena HARI IBU... (sori kak lia copy & paste ayat nie)

Friendship Forever_zati contest ditutup....

Thankz pada siapa yg join....

sori cz zati belum jelajah lgi siapa2 yg join...

Keputusan akan diumumkan lebih kurang dlm 2minggu lagi..

Pepn zati tetap rasa terharu atas kesudian siapa2 yg join...

Zati minta maaf atas masalah-masalah yg timbul time menganjurkan contest nie...

yg mana pada mulanya xleh nk tggl komen...pastue mcm2 lgi masalah yg timbul...

pepn zati minta maaf sgt2 yer....

Thursday, May 6, 2010

Tension lagi....

Em semalam ingtkn pas kes kcik hati....kire xda dh hal len yg wat zati lgi tension....em ptg tue dlm kira2 kul 4 ptg....adik ada kol...dia cakap pakwe zati yg ke2 sakit....dengar je dia cakap cm tue trus jadi risau....jgn salah sangka....pakwe zati yg ke2 adalah moto ego s zati....


mula2 adik ckp boleh nk start last2 mati dgn sendirinyer....aduyai....nie la ssh klu org len pkai...pandai pkai je....tuan sndiri pn dh lme xsentuh moto nie....ksian plk dekat moto...sakit2 tuan xda.....dlu blh la nk take care kt dia sbb dlu g keje pkai moto nie la...jdi minah rempit kejap...sekarang nie pencen kejap....

dalam kul 5 plk....abah amik zati time balik keje....biasenya balik sendiri tapi disebabkn abah gne keta jdi kne la dia htr n amik zati keje...singgah kt bengkel keta...sbb abah ckp keta ada rosak....em pakwe yg ke3 plk rosak....

mmg rse pening jgk ptg tue....sbb bayangkn $$$$$ akan kuar utk baiki 2-2 nyer.....sebelum nie dlm bulan nie jgk pas 1ari je dpt gaji keta rosak jgk....aduyai...tiap2 bulan $$$$ banyak kuar ke kereta je...kdg2 tpk mls nk pkai kereta...ingt nk gune moto egos je...tapi org umh plk nk pkai cz moto sedia ada dh xleh gne...niepn blm kena servis lgi....dlm beberapa hari lgi kne servis....
sabar jelh....dugaan sumenya....sbb tue bila dh pkai keta nie duit simpanan msti kne ada....slalu ingtkn diri sendiri jgn belanja boros sgt....jz berpada2...tapi 2la jnis zati pantang tgk bju lawa2...em....

arinie dpt kol dri kak mazura...dia ckp nk tumpang zati g keje cz keta dia rosak....smpai opis sembang dgn kak zuha officemate zati....dia pn g keje arinie tumpang kak wani cz keta dia pn rosak....kebetulan kan....sumenya mengenai kereta....

====nk tye btul ke klu tukar sport rim baru minyak keta akan jadi jimat???



Wednesday, May 5, 2010

Lawak lame buat ilangkn tension keje jap

Citer 1

Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri : Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri : Buku bank abanglah..

Citer 2

Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma.
Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????

Citer 3

3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik.
Namun pemandu motortersebut tidak berhenti.
Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!

Citer 4

Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik,
Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak.
Dia segera mendekatiAmin.
Shan : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing..

Citer 5

Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat.
Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah.
"Atok buat apa tu?".
"Atok bagi surat kat kawan atok,cu!" jawap atoknya.
Cucunya bertanya lagi, "Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu?"

Citer 6

Seorang posmen yang datang menghantar surat.
" Assalamualaikum "
" Walaikumsalam "
" Ni rumah encik Sameon ye?
" Ya saya"
" Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni "
" Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?"

Citer 7

Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untukmenyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus.Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilikberkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung manakala yg ketiga disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya...

===sje suke2 wat hilang tension

Tag suke2 mengenai anda....



1) Anda anak yg keberapa?

Saya merupakan anak sulung dri 4org adik beradik....2 perempuan & 2 lelaki

2) Apa tafsiran anda mengenai cinta terhadap si dia?

Cinta itu satu perasaan yg indah...perasaan suka, kasih & sayang...yg begitu mendalam...ianya lahir dari hati...kadang2 ianya tak disedari...perasaan ini yg membuatkn kita rasa hepi, bahagia & rasa dunia nie milik kita dgn si dia je...dgn perasaan ini jugak kita rasa nk lakukan sesuatu perkara bersama2...dengan keadaan romantik...sehati sejiwa...nk hidup bersama dgn ikatan yg sah hingga ke akhir hayat...cinta ini juga membuatkn kita ambil berat terhadap dia lebih dari kita sendiri...bila berjauhan timbul rse rindu...kesetiaan,kejujuran,keikhlasan yg mbuatkn cinta itu makin hangat...


3) Bila kali terakhir anda menunggang basikal?

Em...kne pikir nie...rsenya time sekolah menengah kot...

4) Lagu apa yg anda sedang sekarang n sebelumnya?

Sekarang nie tengah dengar lagu Kangen Band-Yakinlah Aku akan menjemputmu...sebelumnya saya dengar Wonder Girls-Nobody(English version) & Boys Like Girls ft Taylor Swift-Two is Better Than One...

5) Apakah makanan kegemaran anda yg mana keluarga anda yg lain tak suka?

Ikan Keli...saya suka mkn....nk2 yg ada masak asam...bes..tapi kuarga saya xsuka..hehe


6) Anda suka warna hijau @ biru @ oren?


em....sumenya suke...pling suke color biru....menenangkan jiwa

7) Apakah aktiviti kegemaran anda sekarang?

em....jangan terkejut....saya tengah gilerkan men games Plants vs Zombies....hehe...kdg2 xsedar mse berlalu..tgk2 jam dh kul 1lebih...xsedar diri esoknya nk keje...


8) Cuba terangkan makna no.5 bagi anda?

em....no.5 ye....Flizz Star iaitu gelaran group bagi kwn2 baik sy....seramai LIMA org...kak fidah, kak lia, kak irma, kak za & zati sendiri.....kami kenal time blaja kt kolej dlu....skrg nie klu berkesempatan kitaorg akan kuar walaupn sentiasa xcukup 5org...yelh msing2 ada komitmen msing2...duk plk jauh2...zati ngn kak lia je duk dekat....

1lgi sekarang nie zati dh masuk fasa 5 dlm hidup zati....iaitu alam pekerjaan....fasa 1 sekolah tadika, fasa 2 sekolah rendah, fasa 3 sekolah menengah, fasa 4 blaja di kolej....

9) Pilih 5orang anda rasa nk tag?

Flizz lia , kak wani , kak ckin , ibuhakimhaikal & Long Haffiz Long Hassan(sggup wt ke??)

Kecik Hati dibuatnyer...




Em skrg nie time tulis blog nie...mmg tgh kcik ati dgn seseorg....rse cm xdihargai plk....zati ksiankn dia....dia demam arinie...xdtg keje...2pn dpt tahu dia demam pn dri org len....sedih kn....oleh kerana ati nie xcited sgt nk tlg htrkn dia g klinik...zati minta kuar 2jam dgn bos....nsib baik dpt bos sporting....diaorg plk yg mgalakkan zti htr ke klinik....mse amik dia ok je lgi...walaupn byk kali dia pesan xyah dtg amik...dia ckp dia larat...tggu dlm 15minit pastue trus ke klinik....pas ke maybank zati ajk dia ke kdai mkn utk tapau je....tpi dia ajak zati mkn kt situ....zati jwb la yg zati byk keje nk kne setel...trus dia badmood...ondaway balik htr dia ke rumah senyap je....belikan aiskrim utk dia pn dia tgglkn dlm keta je...sedih =(.....slh ke zati nie ikhlas nk tlg htr dia ke klinik?lgpn mmg xda niat pn nk kuar mkn....juz nk htr dia ke klinik je....tus dia bmasam muka dgn badmoodnya smpai la ke umh dia....zati ke yg salah???adess...menangis kejap zti td...btul2 kcik ati dgn dia td....pepn harap dia cepat sembuh....


Tuesday, May 4, 2010

Kempen jauhi dadah

Baru-baru nie opis zati adakn kempen anti dadah....
sebut psl dadah msti ramai yg bgi pendapat trsendiri.....
Dadah ialah bahan yang digunakan untuk merawat penyakit,
mengurangkan simptom atau mengubahsuai proses kimia di dalam badan
untuk tujuan-tujuan tertentu. Walau bagaimanapun, bukan semua bahan yang dimakan
dianggap dadah/drug. Misalnya, makanan yang dimakan secara normal tidak dianggap sebagai
dadah melainkan makanan tersebut diambil khas untuk tujuan tertentu (contohnya kafeina sebagai perangsang).

Oleh sebab perkataan 'drug' dipinjam daripada bahasa Inggeris,
perkataan ini membawa banyak maksud.
Perkataan 'drug' lebih banyak digunakan dalam bidang farmasi dan perubatan (iaitu ubat),
manakala perkataan 'dadah' membawa imej yang lebih negatif iaitu ketagihan.
Em bagi zati sendiri bgus la adakan kempen nie....
bagi kesedaran utk pekerja mengenai dadah....
ini kerana dadah membunuh manusia....
merosakkan manusia....

gambar kenangan pekerja-pekerja pas kempen anti dadah
Pepn jauhi la dadah...
Sayangi nyawa anda....
Ingat lah pada keluarga anda...
Kita mampu hidup secara sihat

Sunday, May 2, 2010

Hari Istimewa Bulan Mei nie...

1) Hari Pekerja(01-05-2010)

Rsenya masih belum terlewat zati ucapkn selamat hari pekerja

wat sume pekerja2 di Malaysia...beruntung kite kn...utk pekerja pn ada cuti...

boleh la kite rehat n amik mse nie utk luangkan masa yg ada bsama family....

tapi ada jgk yg kne keje time cuti hari pekerja nie kn...

jgn slhkn org len klu kne keje...itu sume kn rezeki...N tanggungjawab kite....

"SELAMAT HARI PEKERJA"

2) Selamat Hari ibu(09-05-2010)

Untuk kaum ibu ada harinya jgk yg disambut 1dunia...
mmg ada berpendapat yg mana xboleh nk sambut...
.ada jgk yg bpendapat boleh sambut......
tapi bgi saya xslh pn kita meraikn hari ibu nie....
pengorbanan sorg ibu utk besarkn adalh terlalu besar...
dri mengandung,melahirkan,menyusu n membesarkn anak...
kasih sayang sorg ibu mmg tiada nilainya....
masing2 ada cara tersendiri utk meraikn hari ibu nie dgn ibu tercinta...
time nie jgk la rmai yg mcari duit lebih....
dgn mjual kad,bunga2 n byk la....
pepn zati nk ucapkan
"SELAMAT HARI IBU"
utk emak zati n sume kaum ibu di dunia....
3) Selamat Hari Guru(16-05-2010)

Guru sama erti dgn cikgu,pendidik....

Mereka la insan yg mgajar kita di sekolah.....

Mereka jgk la ibarat ibubapa kita di sekolah...

Pengorbanan mereka dlm mendidik kita mnjadi insan yg bjaya mmg besar....

Tanpa mengenal erti jemu,penat,penuh dgn kesabaran...

Mengajar kita ttg kehidupan,kedewasaan, sbagainya...

Utk sume guru2 di dunia...

"SELAMAT HARI GURU"

4) Hari Wesak(28-04-2010)

Saya berasa beruntung membesar di Malaysia....

Ini kerana ada berbagai kaum,berbilang bangsa n agama...

Jadi sbb tue la kite byk dpt cuti di Malaysia...

Saya ucapkn "SELAMAT HARI WESAK"

bagi penganut Buddha...